خط خطی هایم

کلمات حرف می زنند

خط خطی هایم

کلمات حرف می زنند

سلام خوش آمدید

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

هر بحثی که میشه، بلند بلند میگه : ما آریایی هستیم،ما صاحب بزرگترین و قدیمی ترین تمدن چندصدهزارساله دنیا هستیم.ما کوروش را داریم ما...بله.ما ایرانی ها از بهترین و برترین قوم و نژادهای دنیا با قدیمی ترین تاریخ و قشنگ ترین نیکی ها در حق خودمان و همسایه هایمان هستیم.

اما یه لحظه صبر کن.این روزها جام جهانی را می بینی؟ حواشی و قوانین کشور قطر و خرج هایی که کردن را می بینی؟.به قول تو همین عرب های بیابون نشین تازه به پول رسیده،دیدی چطور جلوی تمام دنیا ایستادند و میگن: افتتاحیه را با قرآن شروع می کنیم،به وقت هر اذان ،پخش تمام موسیقی ها قطع می شود، خط قرمز نوع پوشش ها را ما مشخص میکنیم، خونه بابات نیست هرجا دلت خواست یه شیشه دستت بگیری و راه بی افتی..مملکت ما یه مملکت اسلامیه و باید همتون به تک تک قوانین فرهنگی واسلامی و کشوریش احترام بگذارید..البته به قول قدیمی ها کسی که بخواهد ایراد بگیره و چرت و پرت بگه و بگه واای عجب هوای گرمی داشتند،کم نیست

حالا تو هی بشین و بالای منبر برو، فکر نکن اونا مشکلات مربوط به خودشون را ندارند.الان میای میگی ثروت قطر را با ما مقایسه میکنی؟نههه.چون ما خیلی ثروتمندتر هستیم و اصلا الان بحث سیاسی و اقتصادی نیست،بحث یه چیز دیگست.

  • bahar tehrani

فوتبال هم مثل این روزها حال و هوای عجیبی داره و  حسابی گیجمون کرده.نمیدانیم خوشحال باشیم یا ناراحت.ولی میدانیم که میشه هردوتاش را داشت.خوشحال بابت دوتا گل مهدی طارمی و قول و قرارش با مادر و دعای مادرش،ناراحت بابت اون شش تا گلی که قطعا به خاطر نبودن بیراوند خوردیم.بیراوندی که اجازه بدهید باور نکنیم تصادفی دقیقه دو دماغش  شکست و از بازی بیرون رفت. و باور نکنیم که کی روشی برای حمایت از بازیکن های تازه نفس ارنجی را برای اولین بازی چیند که ....

راستی، یادتونه قدیم ترها میگفتند: ای بابا .دین و ورزش و اقتصاد را وارد سیاست کردند و حالمون رو بهم زدند؟ الان که ورزش را رو ریختید وسط سیاست و خار شدن کشورتون را تو دنیا آرزو میکنید، حالمون را بهم نمیزنید؟ البته تقصیر یه عده نیست..تقصیر اون ورزشکار و سلبیریتی و بلاگر دلار بگیری هست که وسط شکست خوردن های نقشه هاش،پای فوتبال را وسط کشید..درسته بازیکن ها سرود ایران را نخواندن.ولی ما باز حمایتشون میکنیم چون هر گلی که بزنن و هر بازی که انجام بدهند،چه بخواهند و چه نخواهند،سرود ایران پخش میشه و پرچمش و اسم ایران بارها تکرار میشه.ایکاش تو دعوای خانوادگی پای همسایه ها و غریبه ها را باز نمیکردیم

  • bahar tehrani

سختت هست و پر از ادعاهای این روزهایت، یعنی همون آزادی که نه معناش را میدونی و نه مفهوممش را و پوچ و توخالی هست....پست را نخوان و برو..

اولش امدن به بهونه فیلترینگ و حمایت، به یه عالمه پیج های فروش توی شبکه های مجازی گفتند: فروش ممنوع. البته خودشون کرکره مغازه های حقیقیشون را بالا دادند و بغل حضور سر ادارات دولتی و خصوصی هم یک تیک زدند و سربرج حقوقشون را گرفتند..بعدش باز رفتن بالای منبر و برای جذب فالوور اون هم به صورت رایگان شروع کردند به تبلیغ کسب و کارهای همان دنیای مجازی.

حالا، میگن از فلان برند و کمپانی و فروشگاه زنجیره ای ایکس خرید نکنید..چرا؟ چون اره دیگه اینا..

دوست نیمچه محترمی که ادعای آزادی و احترام به عقاید متفاوت را داری،سر ماه کرایه خانه کارمندها و کارگرهای همون برندها و کمپانی ها و فروشگاه های زنجیره ای را تو میدهی؟..پول مدرسه بچه اش و شارژ ساختمون و قبض آب و برقش را تو میدهی؟..اگر خدایی نکرده خودش و بچش مریض شدند،تو پول نسخه اش را میدهی؟.اگر تو خرج زندگی این همه آدم را میدهی،پس موفق باشی.

راستی..

دیرشد، اون روزی که باید حواست به کار و کاسبی سوپری و بقالی ساده و کوچیک سر خیابونتون بود،گذشت.اون موقع باید انسانیتت را نشون میدادی و میگفتی من واسم به این بقالی هم هست.نه الان که بابت جنگ های سیاسیت و لج کردنت یاد سوپری سرکوچه افتادی

  • bahar tehrani

ف.ی.ل.ت.ر.هایی که...

چند روز پیش با کلی سلام و صلوات و بالاخره وصل شدم یک سر رفتم اینستاگرام و برای یکی کامنت گذاشتم.حالا اگر پستش سیاسی بود و منم بهش حرفی بد و توهین و فحاشی میکردم .یه چیزی ،ولی طرف پستش یه متن ساده و معمولی بود.خب؟..میدونی در جواب کامنتم بدون فکر کردن و با کلی قضاوت چی نوشته؟

بروووو.س.ا.ی.ب.ر.ی.... من که نفهمیدم معنی این کلمه چیه { از بس عقب افتادم} بعدش هم پیجم اصلی و مال خودم بود..بی تربیت بهم گفت: فیک.س.ا.ی.ب.ری ،پول بگیر...برو ..ولش کن بقیه اش را اینجا ننویسم بهتره surpriseindecisionsurprise

خلاصه.اسیرمون کردن و یکی از اون اسارت ها، .اسارت دست یه مشت ف.ی.ل.ت.ر شکن  با عمر چند ثانیه ای هستfrown

  • bahar tehrani

توی سفر،از نت خطم استفاده میکردم.اون هم چه نت و سرعت اینترنتی،در حدی که یک سایت جستجوی ساده را هم باز نمیکرد.چه برسد به فیلتر شکن و..نمیدونم روز دوم یا سوم بود که انداختمش ته کیفم و سراغش نرفتم، تا روز آخر که توی مسیر دنبال یک آدرس میگشتم و  رفتم سراغ اپلیکیشن نشان و اتفاقا کار هم کرد.بعد از اینکه آدرس را پیدا کردم یه سر رفتم ایتا ، به چندثانیه نکشید که زودی دوباره انداختمش ته کیفم.

حالا که برگشتم و دوباره یه وقت هایی سراغش میروم با خودم میگم: چه باحال ،اون مدت انگار  فقط چیزهایی که می دیدم برام مهم بود.انگار واقعا آدم ها داشتند زندگی می کردند.آره هنوز مشکلات اقتصادی بود اما نه به وحشتناکی که این دنیای پوچ مجازی میگه.برعکس این روزها که حواسم پرت حرفهای دنیای مجازی و چیزی که آدمها دوست دارند تو ببینی می شود .خب نمیشه تقصیرها را گردن کسی بندازم .این من هستم که برای خودم مشخص میکنم کی را دنبال کنم و چه کسی بلاک کنم.

  • bahar tehrani

روزمرگی هایم
دخترکی رویا پرداز از جنس اردیبهشت

@radiochanel کانالم

نویسندگان