خط خطی هایم

کلمات حرف می زنند

خط خطی هایم

کلمات حرف می زنند

سلام خوش آمدید

مزدش کم بود

Saturday, 30 Ordibehesht 1402، 10:02 PM

گفت : میشه این چند روز که میروم مسافرت به جای من یک کاری را انجام بدهی،حقوق ومزد این دفعه هم مال تو.بهش گفتم: نه بابا این حرفها چیه.باشه برو بهت کلی خوش بگذره و دلت شور نزنه..نمیدانم چرا اون حرف را زد؟میخواست قانعم کند که حتما کار را انجام بدهم یا واقعا از نظرش خیلی مبلغ زیادی بود؟!.آخه بهم گفت مبلغش اینقدر خوب هست که میگی بابا چه خبره؟

تقریبا از ساعت ده صبح تا پنج بعد از کار را انجام دادم.کار سخت و خاصی هم نبود.فقط چون دست تنها بودم و باید چندتا مرحله را طی میکردم،حسابی خسته ام کرد.فرض کن پک کردن دویست تا بسته که شامل پنج تا تیکه بود با بسته بندی و ارسالش با پیک و برگشت زدن بقیه جنس های باقی مانده.چند روز بعدش ازم شماره حساب گرفت و چهارصد و پنجاه تومان واریز کرد.پایینش هم نوشت بابت زحمتی که کشیدی و هزینه اسنپ.میدانی هیچ برآوردی از درآمدش نداشتم.اما آن روز یک جوری با هیجان گفت اینقدر درآمدش بالا هست که بهم یگی بگذار یه کمش را بهت برگردونم که...

دویست هزار تومان هزینه اسنپ شد و میشه گفت دست مزدم هم  شد دوست و پنجاه هزارتومن..مبلغ خیلی برام تعجب آورنبود،چون هیچی از درآمد این کار نمیدانستم.فقط هرچند لحظه یک بار هیجان و رفتارش می آمد توی ذهنم که میگفت: میگی چقدر زیاد دادی و ...یا مشکل از من هست که این مبلغ  را در ازای کاری که من یا هرکس دیگه ای انجام میدهد،کم و بی ارزش میدانم .یا اون اینقدر کارهای متفاوت دیده و تجربه کرده که این مبلغ برایش با ارزش هست.

  • bahar tehrani

نظرات (۲)

  • زری シ‌‌‌
  • یادمه مامانم میگفت یکی از دانش اموزاش از صبح تا 5- 6 عصر همش جعبه تا میکردن و چسب میزدن و اینا
    یه مبلغ خیلییی کمی هم میگرفتن
    من واقعا مونده بودم .
    پاسخ:
    باید هر لحظه برای خوب شدن وضعیت اقتصادی مملکتمون دعا کنیم تا آدمها کسب و کارهای پر رونقی داشته باشند به خوشی و سلامتی.به این جور آدمها بگیم دمتون گرم که برای کسب درآمد حلال زحمت میکشید.من که جای یه شخصی اینکار را کردم.آدمی که دنبال یک استقلال مالی هست.فقط یه کم طرز بیان و صحبتش زد تو برجکم
    اذیت شدی
    اما ببخش
    این جامعه این شکلی شده.
    چه میشه کرد.
    هوم؟
    پاسخ:
    به نظرم باید به اونایی که این کار را به صورت روتین انجام میدهند دوتا چیز گفت: یکی اینکه دمتون گرم که برای کسب درآمد یا حالا یک سرگرمی کوچیک که باز هدفش کسب درآمد و استقلال مال هست دارید این کار را انجام میدهید و شرافتمندانه پول درمیآمورید.و باید از انها معذرت خواهی کرد بابت بی انصافی وضعیت اقتصادی و این درآمدهای کم.و قطعا این آدمها یک روزی موفق میشوند.و من یاد بگیرم اگر یک بسته سفارش به دستم میرسد بی اهمیت از کنارش رد نشوم و با خودم نگویم حالا چی هست این همه مبلغی که گرفتن .که قطعا چندنفر دارند کسب درآمد میکنند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    روزمرگی هایم
    دخترکی رویا پرداز از جنس اردیبهشت

    @radiochanel کانالم

    نویسندگان